F1 žiūriu nuo tada kai jas kokiais ~1994 pradėjo transliuoti per LRT kanalą. Prieš covid’ą jau su kolegom planavom, kad važiuosim į Barseloną, į F1 bandymus, bet atsitiko covid, o galiausiai buvo paskelbta, kad šiais metais į bandymus Barselonoj nebus įleidžiami žiūrovai. Todėl 2020 gruodžio mėn. tiesiai iš Hungaroring puslapio (gpticketshop.hu) perku GOLD 1 bilietus, kas vėliau pasirodo yra tiesiai prieš pirmą stato poziciją ir apdovanojimų pakilą.
Šitas tekstas bus labiau apie techninę kelionės pusę.
Keliavom su automobiliu (Mazda CX-30) visa šeima (du suaugę ir šešiametė). Į F1 varžybas aš važiavau vienas, šeima liko po miestą vaikštinėti. Maršrutą išvažiuojant susidėliojau tik į priekį:
Kaunas, Lietuva – Lodz, Lenkija 560km
Lodz, Lenkija – Trenčín, Slovakia 450km
Trenčín, Slovakia – Budapeštas, Vengrija 330km
Vieną nakvynę galima būtų ir atmesti, bet su vaiku ir taip jau buvo daugoka. Plius nereikėjo niekur skubėti, stojom kaikuriose lankytinose vietose.
0 diena
Ketvirtadienis, atvykstam į Budapeštą. Gyvensim centre, vietos kur pastatyti mašinai nėra.. šiaip ne taip randam skersgatvio skersgatvyje. Vaizdelis baisus aplinkui, bet daugiau nėra kur statyt.
Parkavimas mokamas 8-18 val. Mergaitė priėmime nesigaudo nieko apie parkingą, kaip sumokėti ir t.t. einu į kambarį, jungiuosi prie WIFI ir aiškinuosi. Išsiaiškinu. Visas miestas yra sudalintas į zonas, kaip pvz Kaune raudonoji, geltonoji, mėlynoji ir t.t. tai ten zonos yra skaitinės, pvz ten kur mes palikom mašiną 3086.
Dar vienas niuansas, toje vietoje kur mes palikom mašiną, max stovėjimo laikas yra 4val. (!!!) bet pasirodo išvažiuoti nereikia, reikia tik kas 4val. pratęsti parkingą.
Išbandžiau kelias programėles (nes mokėjimo aparatų nemačiau, jų gal net ir nėra) ir randu ta kuri veikia – [Parkl] https://play.google.com/store/apps/details?id=net.parkl.androidclient
Programėlė automatiškai kas 4val. pratęsia mokėjimą (jei tai pažymėta nustatymuose).
Antras dienos klausimas – viešasis transportas. Bet čia viskas labai paprasta, siunčiam [BudapestGO] https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.webvalto.bkkfutar yra bilietai 24val, 72val, savaitei, mėnesiui ir panašiai. Tad už ~12€ perku bilietą savaitei ir galiu judėti su bet kokiu viešu transportu miesto ribose. Kol buvau išbandžiau tramvajų, metro ir traukinį.
1 diena
Penktadienis. Labai karšta diena. F1 treniruočiu diena ir puiki proga išsiaiškinti kaip nuvažiuoti į trasą. Rezultate du sustojimai su tramvajum, trys su metro ~20 min su traukiniu ir dar 15min su autobusu kuris veža iki pat trasos vartų.
Jau metro sutinku du lietuvius, tada važiuojam jau tryse. Traukinyje sutinkam dar tris, jau važiuojam šešiese. Pasiklysti nelabai įmanoma nes VISUR pilna žmonių (daugiausiai su RedBull atributiką), tiesiog reikia eiti su srautu.
Taigi, pirmos dienos atradimas. Pasirodo neužtenka savaitinio bilieto nuvykt į trasą, nes reikia bilieto “prailgintojo” (extension) kuris kainuoja ~0.50€ ir kurį galima nusipirkti tik fiziškai!!!! Žmonių eilės kosminės, bet mus tikrintojai kažkaip praleidžia. Tad sėkmingai grūdamės į traukinį. Lauke koks ~30C, traukinyje visiška pirtis. Išlipus iš traukinio laukia autobusai pažymėti F1 užrašais. Autobusai sukasi vienas paskui kitą, tad ilgai laukti nereikia, atvykstu į trasą. Įeinant į trasą patikrina kuprinę (taip jau labai atmestinai). Aš jau viduje. Žmonių daug, viskas nauja, vaikštinėju žiūrinėju. Pirmą kartą išgirstu F1.. susipažįstu su šalia sėdinčiais. Super.
Važiuoju namo. Prie autobuso eilė ~5min, autobusai vėl sukasi vienas paskui kitą. Atsirandu prie traukinio. Ir va dabar jau be to bilieto “pratesėjo” nepraslystu, varo visus į eilę pirkti bilieto už 0.50€, o pirkimo procesas be proto lėtas. Visi labai pikti. Dėl to praleidžiu du traukinius. Jau matau atvažiuoja ir trečias. Staiga priekyje žmogus iš UK nusiperka 10vnt bilietų, atsisuka ir visiems stovintiems šalia padalina po vieną. Gaunu dovanų ta nelemtą bilietuką ir kaip tik spėju į atvažiuojantį traukinį.
Atvažiavęs į miestą pas kontrolierius (ten tokių daug prie metro stočių buvo) išsiaiškinu kaip čia su tuo bilietuku, eilių nėra prie kasų, tad visom dienom į priekį nusiperku tų bilietukų “pratesėjų”.
2 diena
Šeštadienis. Trasoje LABAI lija. Šalta. Vėl praktiškai toje pačioje vietoje metro sutinku lietuvius. Šį kartą visus reikiamus bilietus turiu. Kas kur kaip jau žinau, tad su logistika viskas einasi puikiai. Tik atvykus į trasą pila lietus. Visi po vakar dienos karščių maksimaliai lengvai apsirengę (tarp jų ir aš). Nors turiu “ploščių” nuo lietaus, bet kojos permirko kiaurai. Atvėso iki ~17C. Trasoje iš F1 store perku už nenormaliai brangiai vienos komandos jumper’į kuris labai gelbėja. Jei ne jis tai turbūt kitą dieną jau būčiau slogavęs.
Važiuoti namo prie autobuso eilėj jau reikėjo laukti ne ~5min, o ~30min.
3 diena
Sekmadienis. Į trasą iš miesto pajudam apie 9:30 jau dviese. Stotyje laukia du traukiniai, vienas jau sausakimšas, į kitą dar galima įlipti. Prie trasos vėl žmonių labai daug. Tad planas buvo dar pamatyti F2 race, bet realiai į trasa patekom jau jiems važiuojant paskutinius ratus. Pamatom visus pre race paradus, himno giedojimą. Pasiruošimus startui kurie vyksta visiškai prieš akis.
Varžybas stebėjo 130 000 žmonių. Po varžybų visi pakilo iš tribūnų. Žmonių kiekis be protinis. Eilė iki autobuso kilometrinė (tiesiogine to žodžio prasme). Nusprendžiam eiti pėsti iki traukinio, kas pasirodo geras sprendimas, nes realiai visas automobilių eismas stovėjo.
Pėsčiomis aplenkėm visus automobilius, taksi. Nematėm nė vieno autobuso, nes visas eismas stovėjo. Blogai buvo tai, kad su mumis ėjo dar turbūt keli šimtai, o gal tūkstančiai žmonių ir traukinių stotyje buvo be šansų patekti į traukinį. Kol vienas iš nuvažiuojančio traukinio riktelėjo, kad “sėskit į traukinį važiuojantį į priešingą pusę”. Taip ir padarėm, nuvažiavom į priešingą pusę iki maršruto galo, o paskui traukiniui pastovėjus ~10min jis jau pajudėjo mums reikiama kryptimi. Sprendimas pasiteisino 100% nes privažiavus stotį į kurią vežė autobusai iš trasos, ten laukė be protinis kiekis žmonių. Kur visi norintys netilpo į traukinius.
Traukinyje kartu važiavo jaunimas iš UK, kurie gyvai surengė vagone “koncertą”. Nuotaika traukinyje MAX.
4 diena
Pirmadienis. Mieste jau nesimato nė vieno su F1 atributika. Budapešto realiai taip ir nepamačiau. Susikraunam lagaminus ir pajudam link Slovakijos į Tatrus.
Išvažiuojant iš Budapešto, Vengrija
Atgal maršruto nebuvau sudėliojęs. Buvau tik nusižiūrėjęs vieną vietą Tatruose, tad užsirezervuojam kambarį ir lekiam į Tatrus.
Budapest, Vengrija – Štrbské Pleso, Slovakia 400km (nakvojam dvi naktis)
Štrbské Pleso, Slovakia – Kraków, Lenkija 160km
Kraków, Lenkija – Kaunas, Lietuva 710km
Gavosi ~2600km su vidutimėn 5.7L/100km sąnaudom.